Idiomas

Liga a Recurso Educativo Abierto:

Discourse analysis as an approach to intercultural competence in the advanced EFL classroom

Reseñas

¿Fué esta reseña útil para ti?

As soon as you finish reading

Valoración global:
4
As soon as you finish reading this article, you will acquire a new point of view on discourse analysis. As Norton (2008) mentioned,there are a lot of benefits for those students using it, which by the way, we as teachers, are always looking for. Starting from developing critical thinking skills followed by the importance of teaching English through real life situations, which really engage students´ interest in our class. Of course, the idea that ¨learning a language is learning a culture¨ is emphasized all through. The only thing to be tested is if this approach is recommended for advanced levels only. From my point of view, you are able to study another language since the early stages of the language learning process, we should grade the task, not the level.
 
Calidad:
sin valoración
Motivación:
sin valoración
Diseño y presentación:
sin valoración
Usabilidad:
sin valoración
Accesibilidad:
sin valoración
Valor educativo:
sin valoración
 
¿Fué esta reseña útil para ti?

Reseña crítica del Discurso Analítico

Valoración global:
4
Es un documento que sustenta cómo el discurso analítico es una excelente estrategia metacognitiva didáctica para aprender el idioma inglés e incorpora el Internet en las actividades didácticas. Norton (2008), explica sus experiencias que son reflexivas y critica el enfoque hacia el hacer descuidando el ser. Enfatiza que las artes y las humanidades vinculan la funcionalidad del idioma, que es la comunicación.Sirve de contrapeso a la pura practicidad de aprender el inglés como idioma extranjero mediante traducción. La calidad del contenido es buena y se le puede dar un uso educativo para desarrollar la competencia sociolingüística.
 
Calidad:
sin valoración
Motivación:
sin valoración
Diseño y presentación:
sin valoración
Usabilidad:
sin valoración
Accesibilidad:
sin valoración
Valor educativo:
sin valoración
 

Discusiones sobre Discourse analysis as an approach to intercultural competence in the advanced EFL classroom

Al momento no hay temas de discusión.